Cinta Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My Apple of My Heart..

Lilypie Third Birthday tickers

Permata hati mama n ayah.. ;)

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, March 8, 2010

check-up 20 weeks..

hurmm.. memandangkan aku nie baru je bertukar hospital..so antenatal check up aku agak tergendala jugaklah.. ingat kan nak pi buat kat hospital je memandangkan aku pon staff kat sana.. pkir2 balik sure ramai org.. tp aku amek la jugak tarikh utk menyedapkan hati.. malangnye tarikh yg diberikan agak panjang tempohnye dari cek up yg pertama dulu.. 1st antenatal check up time tu aku dah 15 minggu... next TCA kat hosp teluk intan nie aku dah 22 minggu.. dr dah pesan dah kena jumpa dalam masa 4 minggu.. so nak xnak.. n xnak merisaukan diri sendiri.. akupown pegi la cek di klinik kesihatan kat kg nie jer.. cepat.. cuma yg melecehkan.. kalo ada apa2 masalah kena refer klinik kesihatan kat teluk intan.. alkisahnye.. aku pon ingat aku nie xde apa2 masalah.. dah boleh rasa baby gerak.. cuma masalahnye skrg.. Hb aku low.. hari tu cek 10.2.. patut yg ok 11 ke 15 cam tu la.. baru je 5 bulan.. then hari senin hari tu aku pon pegi la cek hb lagi sekali.. ingatkan dah balik jumpa laki.. makan kerang , bayam,.. mudah-mudahan naik la sket.. last2 makin trun 9.9.. aiyooo... then kena jumpa dr plak.. dr lelaki plak tu.. malu nak tunjuk peyot.. hheee.. die kata dari segi physical assessment ok je.. xde nampak mcm kurang darah sgt.. cuma Hb je low..aku ingat nak scan la baby aku.. rupanye x. haizz.. kecwa aku.. pas tu plan dr kena amek FBP plak.. pegi kat lab.. kakak tu kata xpayah amek darah lagi sbb yg td pagi punye dah cukup.. bguslah.. xde la kena cucuk byk kali... nama je nurse tp sebenarnye takut jarum.. hehehe... misi kat sana suggest amek i-beret.. cam obimin juga.. cuma iron die byk sket.. ntah la.. nie kena repeat FBC lagi 2 minggu... wwahh.. mcm malas plak nak gie... padan muka. tu laa.. makan x jaga kan dah di diagnosed kan anemia in pregnancy.. :P
so azam aku.. makan hati, kerang, ikan bilis, bayam byk2... nak naikkan hb aku balik.. kang ada plak kena transfused darah kang.. hehe

No comments:

Post a Comment